CMS Systémy vs. SEO
SEO (Search engine optimization) je súbor techník na zlepšenie pozície, na ktorej sa optimalizovaná webstránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. Jednoznačne najobľúbenejším takýmto vyhľadávačom je google.com. Na SEO by ste mali pamätať aj pri výbere vhodného CMS / redakčného systému. Faktory, ovplyvňujúce poradie výsledkov, môžeme rozdeliť na ON page a OFF page faktory. Vhodný CMS / redakčný systém môže výrazne pomôcť pri optimalizácii najmä ON page faktorov.
ON page faktory
- Meta značky
- Nadpisy stránok (h1 až h6)
- Obsah
- Štruktúra stránok, navigácia a prelinkovanie
- Title stránok
- Text v spätných odkazoch na vlastnej stránke
- Mapa webu
- Text v strong a em
- Alt tagy v obrázkoch
- Jednoduché ("SEO-friendly") URL
OFF page faktory
- TrustRank
- Relevantnosť
- Spätné odkazy
Úplným základom by mala byť podpora meta tagov – description a najmä title (meta tag keywords už nie je dôležitý faktor pre vyhľadávače). Ak Váš CMS / redakčný systém túto funkciu nepodporuje, je načase poohliadnuť sa po novom. Podstatným faktorom je aj validita vygenerovaného HTML kódu a možnosť pracovať s tagmi h1 až h6 – nadpisy. Vytvárať odkazy na ľubovolnom mieste v texte, zvýrazňovať dôležité slová či možnosť jednoducho vkladať obrázky a popisovať ich sú ďalšie nenahraditeľné súčasti každého CMS / redakčného systému. Dôležitá je aj možnosť pomenovať URL cestu každej stránky, aby bola čo najtrefnejšie pomenovaná a zároveň pomohla k SEO optimalizácii.
Obsah samotnej stránky či získanie spätných odkazov je samozrejme už iba na Vás. Preto si treba vybrať user-friendly a intuitívny CMS / redakčný systém, ktorý bude spĺňať aspoň základné požiadavky pre SEO optimalizáciu, a zároveň bude pre Vás jednoduché tvoriť jeho obsah podľa Vašich predstáv.